Logo Chirurgie-kulik.cz

Časté otázky

Jaké potíže je možno léčit rázovou vlnou?

Hlavní indikací pro léčbu rázovou vlnou jsou bolesti způsobené reaktivním zánětem svalových a šlachových úponů na kostru.

Kdo mi poradí, kdy a kde léčbu podstoupit?

Metoda léčby rázovou vlnou je u nás relativně nová a je více známa mezi laickou veřejností než mezi lékaři, proto není divu, že lékaři, kteří se o metodu přímo nezajímají, nemají mnoho znalostí v tomto ohledu a nedovedou jednoznačně poradit. Neváhejte se u nás nezávazně informovat.

V jaké fázi potíží je vhodné rázovou vlnu použít?

Pro problémy, které se rázovou vlnou léčí, je charakteristická jejich vleklost. Rázovou vlnu je u vhodných diagnóz možno použít kdykoliv v průběhu choroby. Považuji za rozumné nejprve se pokusit potíže zklidnit klasickou léčbou, jako je klid, aplikace protizánětlivých gelů místně a protizánětlivých léků celkově. Případně následně standardní fyzioterapií, jako je ultrazvuk atd. Aplikace rázových vln přichází ke slovu, když hrozí nutnost problém léčit bolestivými obstřiky, operací, případně ozařováním rentgenem. Ve velkém procentu případů se podaří těmto invazivním metodám léčby vyhnout.

Kdy je léčba rázovou vlnou nevhodná?

Absolutní kontraindikace (metoda se nesmí aplikovat) je u pacientů s poruchou srážlivosti krve a krvácivými projevy, a hlavně u pacientů léčených antikoagulancii (léky na „ředění krve“), jako je Warfarin, Pelentan. Relativní kontraindikací je těhotenství, floridní nádorová onemocnění, akutní hnisavé záněty. Je nevhodné aplikovat léčbu rázovou vlnou v období asi 3 týdny po provedeném obstřiku místa kortikoidy.

Jaké má léčba rázovou vlnou vedlejší účinky?

léčba rázovou vlnou je neinvazivní metoda a je zatížena minimem vedlejších účinků. U některých pacientů bezprostředně po aplikaci dochází k přechodnému zhoršení místní bolestivosti. Dále se mohou vyskytnout místní bolesti zarudnutí a lokálně hematom v místě aplikace.

Jak se k léčbě rázovou vlnou objednat?

Zda je léčba rázovou vlnou vhodná ve vašem případě, určí lékař. Proto se musíte dostavit do naší ambulance k vyšetření. Lékař s vámi probere anamnesu a provede potřebná vyšetření včetně RTG. Pokud jste již vyšetření absolvovali jinde, přineste nálezy s sebou. Na závěr vyšetření vám lékař vysvětlí, zda je léčba rázovou vlnou pro vás vhodná, jak léčba probíhá. Pak již zbývá jen naplánovat termíny aplikací.

Jaký je léčebný protokol aplikace rázové vlny?

Jednotlivé aplikace se opakují 3–5x s intervalem obvykle 7 dní.

Rázová vlna léčí!

> Bolest kloubů > Tenisový loket > Artróza > Rázová vlna > Léčba krevní plazmou